New Zealand part two; Northern Island! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Luuk en His - WaarBenJij.nu New Zealand part two; Northern Island! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Luuk en His - WaarBenJij.nu

New Zealand part two; Northern Island!

Blijf op de hoogte en volg Luuk en His

16 April 2014 | Nederland, Rotterdam

Na een lange boottocht van 4 uur lang waren we eindelijk aangekomen in Wellington.. We hoorde wel leuke verhalen over Wellington, maar besloten er niet te blijven omdat het toch "weer" een grote stad is en wij eigenlijk de kleinere plaatsen wilde aandoen. Daarom doorgereden naar Martinsborough, een wijngebied. Op het zuidereiland waren we ook in het bekende wijngebied Marlborough, naar het plaatsje Blenheim geweest, waar we een fiets hadden gehuurd en de hele dag van de ene leuke/romabntische/schattige vineyard naar de andere nog zo veel leukere vineyard fietsten en einde van de dag de teller op een totaal van 26, ahum, verschillende wijnen stond die wij geproefd hebben!
Omdat dit dus erg goed was bevallen zijn we naar Martinsborough gegaan. 's avonds aangekomen bij een overnachtingspark en de volgende per voet het wijngebied verkend..Martinsborough is een wijngebied met veel kleinere vineyards..waar een opa in zijn achtertuin nog zijn eigen wijntjes staat te maken(die waren overigens niet te drinken, dat ter zijde;-)) Ook op deze wijndag hadden wederom schitterend weer en einde van de middag richting het noorden gaan rijden, waar we na een kleine 2 uurtjes rijden onze campervan op een campsite gezet hebben waar we 's avonds een wijntje hebben opengetrokken bij een kampvuur:-)..
De volgende dag richting het vulkaangebied, met onder andere een nog actieve vulkanen, Ruapehu en Mt. Tongariro. We kwamen om 13uur aan in Waikapapa village, een dorpje net aan het begin van het vulkaangebied. Wij kozen ervoor om niet de wandeling van 9 uur te doen, waarbij je op de vulkaan zelf gaat lopen, maar besloten naar twee schitterende Lakes te gaan(Lower en Upper Lake). Na een wandeling van ongeveer 2,5 uu, kwamen wij bij de Lower Lake, daar stoppen de meeste mensen en gaan dan weer terug. Wij zagen dat het nog 45 min extra was naar de upper Lake, en niemand daar verder naartoe ging, besloten wij daar juist naartoe te gaan..werkelijk een schitterende, mar vermoeiende trip omhoog, heel erg steil..maar zodra je bovenaan bent gekomen is het uitzicht elke zweetdruppel waard! Na een tijd van het uitzicht te hebben genoten met een voldaan gevoel terug naar de auto gelopen, het was inmiddels al wat donkerder aan het worden en we besloten om in Wakapapavillage te blijven.
De volgende dag richting Lake Taupo gereden, het grootste meer van NZ, maar wel erg toeristisch..Ik heb mijn verjaardagscadeau hier opgehaald…BUNGEEJUMP boven de Waitomo-River! Een hele korte(5 minuten in totaal, haha) maar een onvergetelijke ervaring, waarbij het een ontzettend raar gevoel is om op het randje te staan en naar voren te vallen!AAAH! Na deze adrenalinestoot naar de Huka Falls gereden, dit is waar het water van Lake Taupo door een smalle koker naar de rivier gaat, een prachtig natuurverschijnsel, waarbij je ziet wat een geweld dat water geeft! Na deze Falls doorgelopen naar "Craters of thé Moon"..Een kleinschalig park waar je doorheen kan lopen en zie je stoom in alle soorten en maten uit de grond komen, dit komt doordat de aardeschijven over elkaar heen schuiven en dit veroorzaakt enorme hitte. Daarna naar onze slaapplaats gereden, dit keer een plaatsje met uitzicht over een klein haventje!Leuk!
Volgende dag zijn we naar Waitomo gereden, deze plaats staat bekend om zijn "Blackwater Rafting" dit houdt in dat je eerst 70 meter naar beneden abseilt en dan in de grotten een route aflegt per voet, tube of touw. Onderweg zie je watervallen, Glowworms(geven echt licht!) en allerlei fossielen. Een hele gave ervaring! 's avonds naast een tankstation geslapen, waar we van de eigenaar gratis eten kregen, geweldige vent! Hij vertelde over Hot Water Beach, een stuk strand waar je bij laag tij op bepaalde plekken een stukje in het zand moet graven en dan heb je je eigen hot water pool..dus wij wekker gezet om 6 uur..door de wekker heen geslapen, 8 uur wakker geworden, snel naar de beach geraced, scheppen alsof je leven ervan af hangt en wat heb je dan eindelijk!….Geen warm water! Jammer, voelde een beetje alsof je een cabrio huurt voor 12 kilometer, haha! Maar het idee was leuk!;-)…
Na dit mooie avontuur noordwaarts gereden en gestopt bij Redwood, een bos waar we een wandeling hebben gedaan om vervolgens verder te rijden naar Rotorua, een plaats welke bekend staat op zijn rotte-eierenlucht, dit heeft te maken met de gassen die uit de grond komen.. De stad zelf vonden wij niet veel aan en hebben alleen het rafter en Wai-O-Tapu-Park geregeld voor de volgende dag! Na een hobbelig ritje 8km voor het park een meer gevonden waar we aan konden slapen..'s morgens hebben we een duik genomen in dit prachtige meertje en fris en fruitig richting Wai-o-Tapu Park gereden. Om 10.15uur wordt er net buiten het park een natuurlijke geiser ontlucht! Een erg toeristische attractie en wij gingen dan ook snel door naar het park zelf! In het park kleine plassen in alle kleuren gezien, rood, geel, felgroen, dit heeft te maken met de chemische grondstoffen. Heel gaaf om gezien te hebben!
Daarna de auto ingestapt en richting de Coromandel Penisula gereden, een heel stuk rijden en erg uit de richting,maar His had er mooie verhalen over gehoord…de weg ernaartoe was werkelijk adembenemend, niet alleen het uitzicht maar de hele smalle kronkelweggetjes, met een steile afgrond naast je maakte dit tot een groot avontuur! Na 3-4 uur gemiddeld 30 km/uur te hebben gereden, aangekomen bij onze campsite..Een superuitzicht! Onze campervan aan het strand geparkeerd!!En het was erg rustig op de campsite, waardoor we nog een privé buitendouche hadden:-)
De volgende dag heerlijk gerelaxed aan het strand en in de zon.. Einde van de middag op het gemak verder gereden met wederom zulke mooie uitzichten.. Na een paar uur met onze mond open te hebben gereden bij Cathedral Cove aangekomen..een rots op een strand, waar een gat in zit(met de vorm van een kathedraal).. Daar de zonsondergang bekeken..terug aangekomen bij de auto….accu leeg! Daar sta je dan..dat werd dus overnachten, aangezien niemand in de buurt iets van startkabels had. De volgende ochtend ben ik met een camper meegereden naar de binnenstad op zoek naar iets of iemand met startkabels..Een heel groot toevalverhaal, maar een opa die voorbij kwam joggen had startkabels, dus binnen een half uur hadden we onze campervan alweer aan de praat!
Wij konden weer verder touren richting Leigh, een plaatsje waar we snorkels en zwemvliezen hebben gehuurd en het water zijn ingedoken om met de vissen te gaan zwemmen. Het was erg mooi, maar het water was niet zo helder als dat wij gehoopt hadden, dit kwam doordat de afgelopen dagen slecht weer was geweest en dan is het water blijkbaar altijd wat minder helder. Maar desondanks wel mooie,grote vissen kunnen spotten en een paar stingray's(de vis die Steve Irwin heeft gedood)…machtige beesten! Hierna op een campsite gestaan, dat middenin een weiland stond, dus onze campervan tussen de koeien geparkeerd, haha!
En dan kom je toch steeds dichter bij het einde van een ongelooflijk avontuur..we hadden nog ongeveer 2-3 dagen om bij Auckland uit te komen, we wilden graag Cape Reinga bezoeken, het noordelijkste puntje ver boven Auckland, de plek waar je de Tasman Zee en de Pacific Ocean bij elkaar komen….maar dat was nog wel 6-7 uur rijden..Dus in eerste instantie ervoor gekozen de volgende dag alleen Bay of Islands te bezoeken en dan rustig terugrijden naar Auckland.. Maar zoals wel meer deze vakantie hadden we tijdens het autorijden toch iets in ons dat heel graag naar Cape Reinga wilden! Dus wat doe je dan…Het gaspedaal intrappen en nog een paar uur langer in de auto zitten om tenslotte einde van de middag aan te komen in Cape Reinga.. En wat waren wij blij dat we die keuze hadden gemaakt!..De korte wandeling van 20 minuten naar "het uiterste puntje van de wereld" gaf een meer dan schitterend uitzicht en gevoel. Het is heel raar om te zien dat je midden in de zee golven tegen elkaar ziet knallen! Geweldig om dit toch te hebben gezien! En we hebben 's avonds aan zee onze campervan neergezet om de volgende dag terug te rijden naar Auckland….onze eindbestemming in Nieuw Zeeland.
Bij Auckland hadden wij geen "wauw" gevoel van te voren, maar meer een "wederom grote stad" gevoel. Wij besloten niet in het centrum rond te gaan lopen, maar een buitenwijk op te zoeken.. Hier kwamen blijkbaar alleen de locals en dat is wat wij wilden! En vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over Auckland!
En dan moesten we de volgende dag toch echt richting airport om het vliegtuig te pakken naar Sydney, waar wij nog 3 dagen in een hotel zouden vertoeven om te relaxen en dan uiteindelijk 13 april terug te vliegen naar Amsterdam..Waar wij zouden worden opgewacht door het ophaalcomite:-)

En nu…2 dagen terug in Nederland en zitten wij weer in ons stadje Rotterdam, waar ik het laatste stukje zit te schrijven over onze reis..Een reis die bij ons ongelooflijk veel en een onvergetelijke indruk heeft gemaakt en die ervoor heeft gezorgd dat wij zoveel mooie herinneringen zullen koesteren! De foto's die wij nu aan het uitzoeken zijn voor het album(wat een klus!) laten ons beseffen dat wij zeker nog niet klaar zijn met die twee prachtige landen en ooit nog eens terug zullen keren!...

Heel veel lefs en groetjes uit Rotterdam,
Luuk en His

• 16 April 2014 - 21:24

Yanick En Florence:

Geweldig! Wat een ervaringen! Wij genieten deze week nog even van de zon en regenwoud op Dominica! Tot snel! X!

• 17 April 2014 - 20:12

Marijke:

Het lijkt me zo vreemd om terug te zijn uit dat avontuurlijke gebeuren. Het is hier meteen zo klein en druk. Maar in elk geval heel bijzondere ervaringen en indrukken, die jullie nog allemaal moeten gaan verwerken. Ik/wij hopen jullie zaterdagavond te ontmoeten in Scheveningen.
    Jullie zijn vast op de hoogte van mijn nieuwe vriend, dus die zie je zaterdag dan wel.
    Liefs Marijke & Harry.