Sydney is enduring its driest summer in 72 years - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu Sydney is enduring its driest summer in 72 years - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu

Sydney is enduring its driest summer in 72 years

Door: LH

Blijf op de hoogte en volg Luuk en His

11 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hey!

Hier dan toch een eerste verslag vanuit Australie!
Nadat we een uiterst comfortabele 24 uur durende vlucht hebben gehad, kwamen we redelijk fit aan in Sydney! En wat een geluk hadden wij….Voor het eerst sinds Kerstmis regent het in Sydney! Wat super…..Dat was toch niet de reden dat wij naar Australie gingen ;-)
Nadat we onze backpacks naar het eerste hostel hadden gebracht, gingen we een kijkje nemen op Bondi Beach, een prachtig strand vlakbij ons hostel… Echter was het niet zo idyllisch, namelijk stormde het onwijs en waren we totaal zeiknat geregend! Na een warme douche konden we toch genieten van onze eerste Corona'tjes:-) (His was depressief haha)
De volgende dag had de regen gelukkig plaats gemaakt voor wolken. en zijn wij Sydney van dichtbij gaan bekijken..En wat doe je dan….Natuurlijk de Harbour Bridge en the Opera House! En op moment dat we deze twee zagen beseften wij toch echt dat we aan de andere kant van de wereld waren!:) Verder nog door deze bruisende stad gelopen en van de eerste zonnestralen mogen genieten! De 3 dagen erna hebben we prachtig weer gehad en lekker relaxed op het strand gezeten. Tevens een prachtige wandeling gemaakt (de Coastel Walk) langs de kust van Sydney, echt een supermooie trip van 3 uur met nog mooiere uitzichten!

Het mooie van backpacken is dat als je een plan of grove richtlijn zou hebben, die zomaar zou kunnen veranderen…en dat was ook wat gebeurde bij ons.. Waar wij dachten na een paar dagen Sydney door te vliegen naar Cairns(noord-oost AUS) en dan via de oostkust naar Brisbane af te reizen met de Greyhound bus. Plans have changed.. we zitten toch echt op dit moment heel ergens anders, namelijk in Byron Bay. Een heus hippie dorp, zo'n 700-800km langs de kust OMHOOG vanaf Sydney.. Juist..Geen vliegtuig naar Cairns, maar een bus naar Byron Bay…het kan gek lopen;-)…..

Maar doordat we onze plannen hadden omgegooid, konden we nu wel de Blue Mountains National Park aandoen! En onder en genot van een strakblauwe lucht hebben we in totaal 5 uur in de Blue Mountains gelopen, waarbij His vooral haar hoogtevreesmomenten heeft gekend, omdat we langs de rotsen op kleine steile trappetjes een weg omhoog moesten vinden.. Maar het uitzicht maakte zoveel goed waardoor je soms vergat dat de afgrond dichterbij was dan je dacht..

We zijn nu een week onderweg en hebben naar ons idee al veel gedaan en kijken alleen maar meer uit naar de komende weken!

X

LH

PS. Er komen meer foto's aan, maar het internet is hier in Byron Bay even snel als dat de mensen zelf hier zijn....langzaam en relaxed;-)

• 12 Februari 2014 - 02:26

Tom:

Leuk verslag! Benieuwd naar de rest van de foto's..

Veel plezier verder!

• 12 Februari 2014 - 08:07

Marjorie:

Super leuk om jullie verslag te lezen! Thanks a lot for sharing THE moments,

• 12 Februari 2014 - 09:48

Linda:

Wow! Ik ben jaloers! Maar schrijf ook vlijtig mee voor goede tips! Geniet er van en hopelijk snel weer een leuke update! Xx

• 12 Februari 2014 - 10:25

Olga En Hans:

Het begin klinkt al goed zeg! onverwachte wijzigingen geven nog meer spanning dan geplande reizen. Geniet van hert mooie weer, want hier regent het veel. Knuffies.......

• 12 Februari 2014 - 11:14

Lydia :

Wat leuk geschreven en wat hebben jullie het leuk!

Geniet ervan!

• 12 Februari 2014 - 12:03

Eefje:

Goede keus lieffies!
    Ook fijn om jullie gesproken te hebben.
    Hier is het lente-achtig, maar vanmiddag weer herfst... ook dat kan raar lopen :)
    Love you! Kussen

• 12 Februari 2014 - 12:38

Els:

Mooi bericht vanuit Aussi :)
    Een goede start, belooft een mooie reis te worden, veel plezier!!

xx Els en San

• 12 Februari 2014 - 18:25

Je ( Schoon)moeder:

Waaauw en nog steeds bij elkaar !!!
    dikke knuffel

• 12 Februari 2014 - 19:42

Mieke:

Leuk schrijven, veel plezier verder en geniet xx

• 14 Februari 2014 - 22:25

Marijke:

Hoi His en Luuk,
    Ik ben nu bij oma van der Sloot en lees jullie verslag. Gewelig en wat heerlijk om van de route af te wijken. Niets ligt vast in het leven en dit is het echte avontuur.
    Ik ben benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's van jullie. Have fun en enjoy together.

Liefs En kus
    Marijke

• 16 Februari 2014 - 16:53

Mette:

yo sis & bro! (aussi language, ik pas me snel aan :))
    vet hoor! ben ook benieuwd naar de dolfijnenverhalen!
    hele dikke zoen!

• 16 Februari 2014 - 17:00

H.Aarnoutse:

lieve His en Luuk
    genoten van jullie spannend reis verhaal van 11 febr, je kan van te voren alles regelen, behalve het weer. ook hier is het herfstig met veel wind en af en toe plensbuien. hoe zijn de temperaturen bij jullie, is het niet snikheet ? His knap van je om ondanks je hoogtevrees ( een gen ge-erfd van je grootvader)
    toch een wandeling over adembenemende paden gelopen hebt. geniet verder van jullie reis en ben benieuwd naar je volgend verslag. liefs Oma en Opa

• 18 Februari 2014 - 13:54

J.van Der Sloot-Eppenga:

Lieve His en Luuk
    Leuk te horen van jullie, spannend, zeker nu jullie een ander reisdoel opzoeken. Ik heb de
    kaart er bij en volg jullie. Kijk alweer uit naar een volgend verslag.Waar jullie nu zijn is het daar ook
    zo warm?? Op het ogenblik is het hier een beetje voorjaar. Geen wind 10 gr., maar weinig zon.
    Lieverds veel plezier geniet er van. Knuffel OMA