Whitsundays..sailing around beautiful islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu Whitsundays..sailing around beautiful islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu

Whitsundays..sailing around beautiful islands

Blijf op de hoogte en volg Luuk en His

01 Maart 2014 | Australië, Whitsunday Islands

En daar gingen wij, 2 rugzakken met levensonderhoud en een koeltas volgeladen met alcohol richting onze zeilboot voor de komende drie dagen..Broomstick genaamd...tenminste dat dachten wij. Maar eerst moesten we op een kleinere boot(de Hammer) dit had te maken met technische mankementen die moesten worden opgelost en later maakten we toch echt kennis met Mr. Broomstick.Een prachtige 25 meter lange zeilboot, vroeger de race gewonnen van Zuid Afrika naar Rio de Janeiro en daarna omgebouwd tot een plezierzeilboot.. Samen met 20 anderen(Engelsen, Denen,Canadezen die Frans praten,Italianen die jaja Duits praten) de eerste dag een paar uur flink hard gevaren tussen de prachtige eilanden van Whitsundays door! Af en toe een wolk, welke zorgde voor de nodige verkoeling. Nadat we in een mooie bay voor anker waren gegaan, konden we in een charmant zwempak(ivm jellyfish in de zee) verkoeling in het water vinden (zee temperatuur:30 graden hehe..). Ondertussen ging de crew van de zeilboot het eten voor ons maken..wij hoefden helemaal niks te doen, dus dat was enorm luxe. Tijdens en na het eten onder het genot van wat alcohol meer kennis gemaakt met onze mede reisgenoten en sloten we de avond af met drinking-card-games... De volgende ochtend enigszins vermoeid wakker gemaakt om 06.30! En stond er een heerlijk ontbijt voor ons klaar. De tweede dag kenmerkte zich vooral door wat regenbuien.. En stonden wij het merendeel van de dag in onze gele regenjas..En wij vonden dit toch ook wel wat hebben...gelukkig brak zo nu en dan de zon door en hebben we relaxed rondgevaren. Daarnaast nog op een prachtig strand(Whitsundays Beach) voor een paar uur rondgelopen. 's Avonds een BBQ op de boot gehad en een vrij relaxte avond gehad. De volgende dag op het gemak teruggevaren richting de haven en was de zon volle bak gaan schijnen en heeft de Kapitein ons laten voelen hoe hard(16 knopen!) deze zeilboot kon! In de middag aangekomen in de haven en daarna nog in Airlie Beach rondgelopen en 's avonds met een paar mensen van de zeilboot en mensen die we ontmoet hadden op Fraser een BBQ aan het strand georganiseerd! Dit was een topafsluiting van het Stuk Airlie Beach en Whitsundays! De volgende dag stond de Greyhoundbus gereed om ons richting Townsville te rijden..destination: Magnetic Island!

Cheers!! next:magnetic island met de walabi's (say what??) en de koalaatjes

• 01 Maart 2014 - 09:05

Iris:

Wat heerlijk jongens!! Veel plezier weer op de volgende bestemming!!
    Dikke kus

• 01 Maart 2014 - 11:16

Marijke:

Hoi Hiske en Luuk, Wat een super sailing tour, jullie doen echt van alles. Maar dit is wel erg luxe. En dan zeilen met 16 knopen, dat is aardig snel. Ik ga dat in juni weer eens doen, maar dan in Nederland met de grote zeilklipper!! Kan ik nu al naar uitkijken. Op naar het volgende evenement van jullie, wel weer erg leuk om dit te volgen hoor, hou het erin. Liefs en maar weer veel plezier. Marijke

• 01 Maart 2014 - 13:29

J.van Der Sloot-Eppenga:

Zo, His en Luuk, dat is een heel andere beleving zo'n zeiltour.Een zeilboot van 25 meter is wat anders dan onze boot van 8 m. Geweldig lijkt het me, jullie hebben er ook van genoten en dan wordt voor alles gezorgd, luxe hoor. Was het druk aan boord met 20 mensen ?Ik heb vanmorgen e-mail gekregen,dat jullie op busreis gaan naar Cairns, daar weer van alles beleven. Het Great Barrier Reef daar heb ik over gelezen en nu gaan jullie er heen , heel bijzonder, Lieverds veel plezier knuffel Oma Sloot

• 02 Maart 2014 - 15:31

Lisette:

Wow His en Luuk, het klinkt allemaal super wat jullie beleven.
    Die zeiltocht lijkt me enorm gaaf!
    Leuk die verslagen ook.. kunnen we een beetje meegenieten! :)
    Geniet daar!
    xx

• 13 Maart 2014 - 11:17

H.Aarnoutse:

lieve Hiske en Luuk,
    met grote belangstelling jullie reisverslagen gelezen, met bewondering voor jullie fantastische ervaringen. leuk, dat jullie andere backpackers ontmoeten, waarmee je je belevenissen kan delen.
    het reisprogramma is zeer afwisselend met jeeps , zeilboot ( 25 m!) en bussen. Hoeveel kilometers hebben jullie intussen wel afgelegd ? Ik hoop,dat de reis verder naar genoegen zal verlopen en mede namens Oma onze hartelijke groeten en nog veel reisplezier !
    Opa