Noosa en Fraser Island oftewel 4wheel drive island - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu Noosa en Fraser Island oftewel 4wheel drive island - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu

Noosa en Fraser Island oftewel 4wheel drive island

Blijf op de hoogte en volg Luuk en His

22 Februari 2014 | Australië, Whitsunday Islands

Zoals beloofd snel het vervolg op Dolphins paradise.. De busreis was an sich niet zo lang, echter hadden we lange stops waardoor we onder andere wat tijd hadden in Brisbane. Gelukkig niet gestopt in sunshine beach of surfers paradise, allemaal verschrikkelijke hoogbouw en van mensen gehoord dat er niets te doen was. in Brisbane een lekkere lunch gemaakt in een fantastisch park. Wat Australie echt onderscheidt van Europa is dat alles openbaar is en je overal gebruik van kan maken zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te betalen. Onder andere staan er in elke grote stad kookplaten en bankjes waar je lekker kan barbequen. Echt super, een kleine walhalla voor Luuk :)! S avonds aangekomen in Noosa in een hosteltje (super schattig, compact en weer een klein 2pp kamertje met super schone douche en toilet voor gedeeltelijk gebruik). Klein binnenplaatsje waar je lekker kan zitten met een grote keuken waar iedereen zijn eigen eten klaar kan maken. Dat is overigens overal goed geregeld. Genoeg koelkasten en kookruimte. Ook leuk om een praatje te beginnen. Deze avond was natuurlijk speciaal(14-04 red.;-)) en gingen we uit eten uiteraard met een australisch wijntje er bij!
De volgende dag naar de supermarkt gelopen en naar het strand, helemaal kapot.. best een eind haha. Heel de dag op de handdoek gelegen en niets gedaan. De dag erna zijn we een vijf uur durende wandeling gaan maken (of wij liepen heel langzaam doordat ik koala's aan het spotten was.. tevergeefs..) Een hele mooie wandeling door het Noosa national park waar we op een gegeven moment uitkwamen in een van de mooiste zandstranden ter wereld (en helaas ook een enkele nudist.. typisch).
's avonds naar een briefing geweest bij Nomads backpackers voor onze tour naar Fraser island voor 3 dagen,2 nachten. Helaas moesten we de volgende dag vroeg op om half 6 maar liefst om op tijd bij Nomads aan te komen. Bijna de bus gemist die eens in het uur ging, reed niet op tijd dus wij dachten we gaan maar lopen. Gelukkig keek ik nog even achterom en zag dat hij er net aan kwam. scheelde weer een sprint van 45 minuten om op tijd te zijn.
Aangekomen met onze groep in de bus naar Rainbow beach waar we een briefing kregen over de 4wheel drive jeeps. We waren met 28 man in 4 jeeps. De tour begon overigens geweldig, we zaten in een jeep met 5 Duitsers, niet echt een fijn gevoel zal ik maar zeggen;-).. met een ferry naar het eiland gebracht en daar begon onze tocht. Stel je een eiland voor waar niemand woont, je niet in de fantastisch helder blauwe zee kan vanwege haaien en stingrays, dingo's(soort wilde honden) en alleen maar jeeps die rijden over het strand. heel bijzonder om mee te maken. Direct scheen de zon, zoals overal waar wij heen lijken te gaan tot nu toe :), en was het zo stoffig dat we soms de 3 auto's voor ons gewoon totaal niet meer zagen. Ja, je moet je chauffeur maar vertrouwen, best bizar eigenlijk dat je met 7 in totaal in een auto zit en maar moet geloven dat diegene kan rijden. In de dagen op het eiland zijn we naar verschillende stranden geweest, McKenzie lake (echt veruit het mooiste meer ooit), uitkijk punten zoals indian Head (een kliff waar je echt niet wilt struikelen want beneden zwemmen er zo'n 50 haaitjes en mega grote stingrays), champagne pool en nog een meer met catfish erin. Eten was meegenomen, maar iedereen moest zelf meehelpen koken en afwassen. Heel leuk om met zijn allen te doen. 's avonds drankspelletjes tot een zeker moment. Luuk en ik waren bijna de oudste op 1 Engelse chick na van 30. de rest was tussen de 18 en de 24 jaar. We sliepen we in een vierpersoonskamer met een ander stel, in een stapelbed. Luuk heeft iedereen met zijn gedraai heel de nacht wakker gehouden haha.
Al met al was dit een hele bijzondere ervaring en hebben we het heel leuk gehad met elkaar. S avonds terug in Nomads hebben we nog een gratis maaltijd gekregen (ofwel snacks) en hebben we gefeest met zijn allen (behalve de duitsers, want die hadden zich inmiddels na de eerste dag al van iedereen verwijderd)
De dag erna een beetje bijgekomen op het strand, en zijn we voor het eerst verbrand, ongelofelijk het was zooo warm, en zijn we s avonds voor 16 uur op weg gegaan naar Airlie beach, waar we momenteel zijn! :)

Liefs en kusjes, over 3 uurtjes springen we op een zeilboot voor 2 dagen en 2 nachten :D wiehooe!!

• 22 Februari 2014 - 16:24

Marjorie:

wow, wat gaaf allemaal! Behalve die haaitjes en stingrays ;), wat een avonturen! En nu op een zeilboot, lekker gedaan! Hoop dat jullie je lekker insmeren en genieten!! En wel foto's blijven maken hoor!ben nu al benieuwd naar jullie volgende verslag!

• 22 Februari 2014 - 16:46

Jan:

ik ga er zin in krijgen
    de vraag is wanneer ik er aan toe geef
    eerst nog even werken ( tot 65 ?)
    beetje meer foto's
    mooi verslag veel plezier
    groet
    jan

• 23 Februari 2014 - 11:20

Marijke:

Hallo, wat een activiteiten, krijg je wel de tijd om dit allemaal op te nemen? Behalve zand van je voorgangers (4wheeldrivers) in je ogen, adembenemend wat jullie allemaal zien. Soms klinkt het als hard werken en dan moet je ook je eigen kostje nog koken ha ha. Wat een faciliteiten he, ze zijn er echt op ingesteld dat al die backpackers komen. Nog steeds grappig dat jullie de oudsten zijn. Nog veel plezier. Liefs Marijke

• 23 Februari 2014 - 21:44

Eefje:

Jullie inspireren me

• 24 Februari 2014 - 20:45

Sylvia:

Geweldig Luuk en His en wat inspirerend geschreven !
    Ik ben ook wel toe aan zo'n sabbatical.
    Heel veel plezier nog jullie hebben nog weken ,,,,,,,,,

Dikke kus van moeders

• 12 Maart 2014 - 21:26

Mette:

Haha papa gaan we samen backpacken? Lach me rot hier :)
    Maarem his en luuk klinkt echt super!! Had nu pas door aangezien ik geen warschuwinsmqils kreeg dat jullie zo goed hebben getyped! Leuk!! Nu maar de volgende :)
    Kusss

• 13 Maart 2014 - 16:51

J.van Der Sloot:

Ik had dit bericht gemist, zodat dit een late reactie is. Wat een belevenissen allemaal
    Het is wel behoorlijk warm he, kunnen jullie er tegen? Hier is het ook prachtig weer
    blauwe,lucht, zon en 20 gr. niet gek begin Maart. Lieverds tot volgende MAMA