Byron Bay, dolphins paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu Byron Bay, dolphins paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Luuk en His - WaarBenJij.nu

Byron Bay, dolphins paradise

Blijf op de hoogte en volg Luuk en His

21 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Hi there!

Jullie moesten even wachten op een nieuw verhaaltje, maar daar is hij dan!
Nadat we na een lange busreis waren aangekomen in Byron Bay gingen we direct naar het strand. Het eerste wat ons opviel aan dit stadje was dat er een onwijs relaxte en gezellige sfeer heerste! Naast de inwoners, voornamelijk hippies, alleen maar backpackers. Daarnaast was de temperatuur van de zee ook minstens 5 graden hoger ten opzichte van Sydney! Heerlijk! Toen we eenmaal onze kamer in mochten leek het wel een vijfsterren hotel… Een kingsize bed, een koelkast, een mega groot balkon en een eigen badkamer (weliswaar met een douche die alles om je heen besproeit behalve je lichaam..;) ) Oftewel een heus backpackers hok.. Dit hostel was zo anders dan de vorige in Sydney, we moesten echt even wennen. Hier konden zeker 200 mensen slapen (in die andere zo'n 40 max), iedereen in het hostel was ongeveer 18-20 jaar oud, van Engelse komaf, dus wij voelde hier ons wel erg oud en hadden weinig aansluiting met de rest van de hostelbezoekers. Helemaal niet erg om even lekker wat tijd met zijn tweeën door te brengen! :) De volgende dag hebben we op het strand gelegen en lekker uitgerust. De golven waren niet zo hoog dus je kon rustig even een tijdje in de zee liggen. 's avonds uiteraard voor 5 dollar een pizza bij domino's gehaald als een echte backpacker. De volgende dag hadden we een route gelopen naar de ligthhouse, een mooie plek om zonsondergang te zien en een leuke wandeling op de berg. De dag daarop hadden we een dolphin kano tocht geboekt Daar zou je dan dolfijntjes gaan spotten, ik was zeer cynisch. Toen we aankwamen bleek bijna de hele groep te bestaan uit Nederlanders, we waren ze nog nauwelijks tegen gekomen (gelukkig, want Nederlanders hebben altijd de neiging Nederlands tegen elkaar te gaan spreken terwijl je in een groep bent met buitenlanders.. zo irritant) Echter toen we maar liefst een minuutje in de zee in een tweepersoonskano zaten (en luuk als een bezetene aan het roeien was) waren ze daar direct. Vlakbij het strand, nog geen 10 meter van zwemmende mensen vandaan. We hebben ze een tijdje gevolgd en zijn toen gaan roeien, uiteraard met his en luuk op kop ;) haha Een erg leuke dag en niet eens verbrand. Uiteindelijk een heel leuke indruk gekregen van Byron Bay en zijn we op Valentijnsdag vertrokken naar Noosa voor een busreis de hele dag. Hierover meer in het volgende verhaaltje, die zal sneller volgen kan ik jullie alvast vertellen :)!

Liefs uit Kangaroe land (wisten jullie dat er meer kangaroes leven in Australie dan er mensen wonen? feitje uit de moppentrommel van Thor)

• 21 Februari 2014 - 10:01

Olga:

Klinkt allemaal geweldig.......Wish I was there. Geniet ervan. tot de volgende keer weer!!!!!!

• 21 Februari 2014 - 11:10

Pim:

wat een cliffhanger.....als dat geen neuken wordt! :)

• 21 Februari 2014 - 12:35

Marjorie:

Zo dat is om jaloers van te worden:)! Wat een fantastische ervaring met die dolfijnen!
    Fijn om weer iets te vernemen, ik kreeg al van diverse kanten vragen over jullie;).
    Grappig dat jullie je al bijna te oud voelen (of zijn) voor backpacken, haha wat een grap!

• 21 Februari 2014 - 16:22

J.van Der Sloot-Eppenga:

Fijn weer wat te horen, jullie zijn nu weer een eind noordelijker. En genieten veel van de zee, is het mooi blauw water? en helder? Luuk heb je spierballen gekregen van het roeien, of had je die al.
    Wel een belevenis tussen de dolfijnen. Het zijn wel lange busreizen, maar ja dan heb je ook wat.
    Kijk weer uit naar volgend bericht, liefs OMA Sloot

• 21 Februari 2014 - 18:13

Marijke:

Hoi oudjes!!! Leeftijd maakt natuurlijk niet uit, genieten is het mooiste wat er is. Dat kanoën vlakbij de dolfijnen, dat is natuurlijk geweldig en verder een dagje uitrusten aan het strand is niet verkeerd. Wij zijn hier al blij als de zon schijnt! Maar het is hier geen winter dus dat valt alles mee. Geniet er maar van. Nu kan het nog. Tot het volgende verhaal.
    Liefs marijke